lördag 18 september 2010

Val igen

Har tittat på partiledardebatten ikväll. Första gången som jag följt en hel debatt, kanske kan bero på att jag är uppvuxen med en pappa som var riksdagsman och det blev mycket politik ändå.

Två bibelord guidar mig i årets val:

Jesus säger i Nya Testamentet: Det ni har gjort mot en av dessa minsta har ni gjort mot mig.

Högmod går före fall.

Jag tycker att valet handlar mycket om att välja vilka som får betala priset för välstånd och välfärd, de sjuka och arbetslösa eller alla vi tillsammans?

2 kommentarer:

Vattenslangen sa...

Pinsamt! Länge sen jag kollade här. Antingen har du bytt plats eller så är det så att du inte skriver så ofta nu. Önskar i alla fall att allt är bra med dig! Kram från Ulle

Anonym sa...

I enjoy what youve got right here, adore what youre stating and the way you say it. You make it entertaining and you even now manage to help keep it wise. I cant wait to go through additional from you. That is really an incredible weblog. rolex datejust replica