tisdag 26 januari 2010

En låång ledighet...

Känns ovanligt att skriva inlägg. Har knappt hunnit sätta på datorn på kvällarna efter att jag kom hem från Östersund. Det har varit aktiviteter och resor som avlöst varandra, både på jobbet och på fritiden. Roligt, men jag börjar känna mig trött och sliten. Senaste dagarna har jag tänkt på bibelordet som säger:

Genom stillhet och förtröstan blir ni starka, men ni vill inte utan på hästar vill ni jaga fram!

(fritt översatt, visst är det från Jesaja bok?)

I alla fall var det underbart att vara "hemma" i Östersund. Upplevde en härlig tid med Gud, bror plus familj och vänner. Vi fick flera tillfällen att bara umgås med härliga vänner. Äta, prata och skratta ihop. Det är faktiskt inte vardagsmat annars. Dessutom upplevelsen av Guds närvaro och mysigt att få bo hos min bror och familjen i deras hus. Så'nt behöver man ibland, att bara få vara, göra roliga saker och träffa vänner. Hoppas att du också fått några dagar under alla helger där du fått mysa och ha det bra!

Inga kommentarer: