söndag 8 november 2009

En vecka har gått

Hur sammanfattar man en vecka som gått så fort? I början av veckan fick jag en hårfärgning av ljusa slingor gratis genom att ställa upp på en färgkurs. Min frisörska lyckades luska fram numret till min tjänstemobil (har hemligt nummer hem) och ringde och erbjöd mig att vara med. Kändes faktiskt som en uppmuntran från Herren, behövde en liten överraskning. Något som livar upp den grå vardagen.

Idag var jag inbjuden till hårfrisörskan igen för att prova en "mirakelbehandling" för huden. Elektrisk ström plus produkter ska göra underverk på rynkor, acne mm. Nyfiken och MYCKET SKEPTISK gick jag med på att prova behandlingen. Den gjordes på halva ansiktet och det blev faktiskt en tydlig skillnad. (Kul med halva ansiktet uppfräschat och inte den andra halvan... :-)) Nåja, skepticismen har inte släppt. Jag googlar för fullt på företaget som säljer produkterna och tänker invänta och se om resultatet håller i sig. Helst skulle jag vilja veta hur den elektriska apparaten fungerar. Galvaniska strömmar som går djupt ner i huden påstås det, hmm. Visst syntes resultat, men hurdå? Borde haft med mig ett mätinstrument, hihi.

Ibland önskar jag att jag kunde vara lika entusiastik som de som sålde de här produkterna/behandlingarna eller människor överhuvudtaget som älskar att sälja särskilda produkter. De vågar släppa taget och ge sig in i något nytt, utan så mycket analyserande kanske. Kvinnorna på salongen berättade entusiastiskt om hur de blivit överbevisade om behandlingens förträfflighet och att de kastat sig in och börjat sälja produkterna. De verkar tycka att det är jättekul och berättade om fantastiska resultat, nöjda kunder, kurser, bonusar och resor. De TROR verkligen på produkterna till 100 procent. Jag blir nog aldrig sådan, vilket kan vara både en fördel och en nackdel. Nackdelen kan vara att jag brottas med en grundläggande skepticism som kan göra det svårt att till exempel ta emot det goda Gud vill ge MIG och ha TRO för hans under i mitt liv. Ibland måste man våga för att vinna. Fördelen är väl att jag inte är så lättlurad förstås...

Inlägget blev väl egentligen inte en sammanfattning av veckan, utan ett axplock av ett par händelser.

Inga kommentarer: