måndag 6 juli 2009

Dags för "healing on the streets"!




Vi som var med i "Taking healing to the streets" på Kairos New Wines konferens var ute tre pass à en och en halv timme. Placerade på ett torg, i en korsning mellan två gågator i Vänersborg. En stor skylt med ordet "helande" på. Spännande!

Vi började med att knäböja i ring och inbjuda den helige Ande att komma och be om Hans ledning och utrustning. Sex stolar utplacerade. Några av oss lämnade ett flygblad till människor där det stod att vi erbjöd oss att be till Gud för helande från sjukdom, smärta mm. Ingen rusning direkt, men trägen vinner. Någon då och då satte sig i en av stolarna och önskade helande/vidröring från Gud.

En kille bestämde sig för att bli frälst, efter att en ur teamet talat med honom och bett Jesus uppenbara namnet på en kristen kusin som killen berättade om. Teammedlemmen frågade om kusinen hette ett speciellt namn och det stämde!

Jag och en yngre kille bad för en man med svåra smärtor i ena underbenet. Mannen trodde inte att något hjälpte, men vi fick gärna be för honom. Han sade att mina fingrar först kändes iskalla (det var otroligt hett ute den dagen), efter en stund var de kokheta. En tanke slog mig: - Tänk om han känner av Guds kraft? Jag sade det till mannen. Han sade: - Det tror jag på. Jag som inte trott på något förut. Dagen efter träffade vi honom igen. Mannen var ledsen, då han varit med om en tråkig händelse kvällen innan, men berättade att benet var mycket bättre.

Läs gärna en artikel från tidningen Dagen om just detta genom att klicka på rubriken till den här bloggposten.

Inga kommentarer: