fredag 24 juli 2009

Det sprider sig

I onsdags hälsade jag på en väninna/bönekompis. Det var länge sedan vi träffades - i april, så vi hade mycket att berätta om vad Gud hade gjort i våra liv och områden där vi längtade efter förändring. Jag berättade om mina äventyr med "Taking healing to the streets" och "Skattjakt". Väninnan blev heltänd. Ögonen började tindra på henne. "Precis det har jag längtat efter, utbrast hon!"

Igår ringde hon och ropade "Jag har varit på skattjakt idag!" Hon berättade att hon var på ett köpcenter en mil från där jag bor. "Jag sitter i bilen och skakar av Guds kraft! Varit med om något häftigt idag!" Hon hade gjort några ärenden och behövde gå in på Coop Forum. En medelålders man gav henne en komplimang. Väninnan tänkte bara säga "tack" och gå förbi, men kände att det var något på gång. Mannen frågade: "Det är något särskilt med dig. Vad är det?" Hon berättade att hon var troende. Mannen såg helt tagen ut och undrade om han kunde få ta del av det hon hade. Väninnan fick tillåtelse att be för honom därinne på Coop. Mannen utbrast: "Känner du kraften?" Han sade att han inte hade någon religion, men bett Gud visa honom den sanne Guden. Han frågade om hon var aktiv i någon församling. "Ja", svarade hon, "men jag är mest aktiv mellan mötena i vardagen." Väninnan frågade om han ville ta emot Jesus i sitt hjärta. Det ville han. Så mitt inne på Coop ledde hon honom i frälsningsbön och han blev en kristen! Väninnan gav honom sitt telefonnummer och inbjöd honom och hans fru hem till henne och maken. Han skulle ta bussen och hälsa på.

3 kommentarer:

Vattenslangen sa...

Ja, det var här jag läste. Tack för att du berättade. Kram! Och god natt!

Vattenslangen sa...

Ja, det sprider sig.
Här på bloggen är det
även "kreativ blogger".
Jag skickade en till dig eftersom
jag gärna vill uppmuntra dig!

Kram från Ulle

Anki sa...

Tack!

Kram Anki