onsdag 30 september 2009

Ett ord i rättan tid

För några dagar sedan vid frukostbordet fick jag en tanke; att läsa Markus kapitel 4 om sådden i olika jordmåner. Hur Guds Ord sås i våra hjärtan. I mitt fall kopplade jag det till de Guds löften som kommit till mig om förändring/bönesvar. Ordet kan sås i stengrund till exempel, så att man tar emot Ordet med glädje, men när bedrövelse eller förföljelse kommer, kommer man på fall, alltså ger upp. Kanske inte låter så uppmuntrande, men blev faktiskt till en uppmuntran för mig. Alltså att stå fast även om man känner sig bedrövad, nere och missmodig. Det kan höra till att det blir så när man fått till sig löften om förändring/bönesvar.

Ordet/löftet/bönesvaret är som en sådd som växer, dagarna går och man märker inte vad som händer under ytan. Plötsligt börjar det gro och växa ovan jord. Bönesvaret manifesteras!

Inga kommentarer: