fredag 9 oktober 2009

Fredagkväll

Vart tar veckorna vägen? De går så fort, känns som måndag, fredag hela tiden. Just nu ligger jag i soffan och skriver mitt inlägg. Intryck från veckan poppar upp i tankarna. Tänker särskilt på tjejen som var på jobbet idag. Hon praktiserar på en annan enhet. Får en känsla av att hon har eller har haft det jobbigt, vet inte varför, men kanske är det den helige Ande som ger mig det intrycket. När jag tänker på henne känner jag på något sätt kärlek (Guds) till henne. Borde ha pratat med henne idag, kunde i alla fall ha frågat henne hur det går för henne på jobbet. Istället valde jag att prata på med arbetskamraterna? Är inte så fokuserad på Guds närvaro och ledning som jag skulle önska...

Idag är det andra dagen jag har jour. Den håller på tills på torsdag. Måste ha med mig jourtelefonen hela tiden och vara beredd att svara i den dygnet runt. Litet nervöst, inga arbetskamrater att rådfråga. Hoppas att det inte ringer...

Inga kommentarer: