fredag 30 oktober 2009

Profetiskt tilltal

Jag är verkligen en supermotståndare till gudstjänster KLOCKAN ELVA i kyrkorna, alltså inte motståndare till gudstjänster/möten utan till mötestiden. Skulle vilja starta ett upprop mot detta! Nåväl, tills det brutit igenom får jag försöka gilla läget. I söndags fick vi ju en extra timme gratis så då blev det elvamöte. Ett härligt lovsångsmöte även om jag hade svårt att samla tankarna och koncentrera mig på Herren. Upplevde ändå Herrens närvaro.

Efter mötet, vid fikabordet, kom en väninna fram till mig och sade att hon hade sett en sak över min man och mig. Hon hade brottats med sig själv om hon skulle våga säga det, men bestämde sig för att göra det. Hon såg en sol över oss och att Guds härlighet var över oss. Väninnan sade att hon upplevde att Herren sade att vi snart skulle komma in i rätt element. Jag hade nyckeln. Hon såg sedan tro och hopp och sade att det snart skulle komma.

Det var verkligen uppmuntrande! Både jag och maken har en längre tid känt att det måste bli en stor förändring i våra liv.

2 kommentarer:

Vattenslangen sa...

Ja, det här med tiden. Elva passar inte så bra för mig. 13-14 kanske? Blir så lätt trött om det är 17-18. Men det är inte särskilt många människor som har min dygnsrytm. Ja, ja.

Härligt med tilltalet!

Kram!

Anki sa...

Ja, varför inte typ kl. 14. Vadsomhelst bara inte före kl. 13 ;-) Ha det gott!

Kram!